Clean and Healthy Behavior Education Vuttisat Vittayanuson Students Krabi Thailand

Authors

  • Radhin Miftah Shiddiq STKIP Muhammadiyah Kuningan, Kuningan, Indonesia
  • Oman Hadiana STKIP Muhammadiyah Kuningan, Kuningan, Indonesia
  • Hana Astria Nur STKIP Muhammadiyah Kuningan, Kuningan, Indonesia
  • Nanan Abdul Manan STKIP Muhammadiyah Kuningan, Kuningan, Indonesia
  • Casnan Casnan STKIP Muhammadiyah Kuningan, Kuningan, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.35568/abdimas.v6i4.3652

Keywords:

Physical fitness, Clean and healthy lifestyle, Cleanliness

Abstract

Community service activities carried out by STKIP Muhammadiyah Kuningan present knowledge sharing through programs for the community in the Vuttisat Vittayanuson School environment, Koh Lanta Noi, Krabi Thailand. The purpose of this service activity is to carry out the PHBS program based on the results of the analysis and goals of KKN students. The method of community service activities uses focus group discussions (FGD) both internally as a Community Service Team (PKM) and with residents of the Vuttisat Vittayanuson School. The results of the service activities from the program that have been implemented consist of working together to clean the school environment, exercise together, wash hands regularly and how to maintain personal hygiene.

Downloads

References

Hapsari, D. Sari, H P Afifah, T (2007). Gambaran Kebijakan Penyelenggaraan Kota Sehat pada Lima Kota di Indonesia. Vol. XVII, Page 19-28

Ismail, M. J. (2021). Pendidikan Karakter Peduli Lingkungan Dan Menjaga Kebersihan Di Sekolah. Guru Tua : Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 4(1), 59–68. https://doi.org/10.31970/gurutua.v4i1.67

Kementrian kesehatan RI. (2011). Peraturan Menteri Kesehatan Republik Indonesia. Peraturan Menteri Kesehatan No. 2269 TAHUN 2011 Tentang Pedoman Perilaku Hidup Bersih Dan Sehat, 4.

Kertapati, Y., Mutyah, D., Mei, D., & Hidayatus, W. (n.d.). Peningkatan Pengetahuan tentang Perilaku Hidup Bersih dan Sehat di Sekolah pada Siswa SD di Pesisir Pulau Bawean Pendahuluan Metode Pelaksanaan Kegiatan Hasil dan Pembahasan ( Cambria Bold 12 pt ). 1–5.

Pane, B. S. (2015). Peranan Olahraga Dalam Meningkatkan Kesehatan. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 21(79), 1–4.

Sari, Aprilia Permata & Nurizka, R. (2021). Implementasi Sekolah Adiwiyata Di Sd Negeri Serayu Yogyakarta. Jurnal PGSD Indonesia, 7(2), 17–29.

Zukmadini, A. Y., Karyadi, B., & Kasrina, K. (2020). Edukasi Perilaku Hidup Bersih dan Sehat (PHBS) dalam Pencegahan COVID-19 Kepada Anak-Anak di Panti Asuhan. Jurnal Pengabdian Magister Pendidikan IPA, 3(1). https://doi.org/10.29303/jpmpi.v3i1.440

Hapsari, D. (2007). - EIIIl.

Ismail, M. J. (2021). Pendidikan Karakter Peduli Lingkungan Dan Menjaga Kebersihan Di Sekolah. Guru Tua : Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 4(1), 59–68. https://doi.org/10.31970/gurutua.v4i1.67

Kementrian kesehatan RI. (2011). Peraturan Menteri Kesehatan Republik Indonesia. Peraturan Menteri Kesehatan No. 2269 TAHUN 2011 Tentang Pedoman Perilaku Hidup Bersih Dan Sehat, 4.

Kertapati, Y., Mutyah, D., Mei, D., & Hidayatus, W. (n.d.). Peningkatan Pengetahuan tentang Perilaku Hidup Bersih dan Sehat di Sekolah pada Siswa SD di Pesisir Pulau Bawean Pendahuluan Metode Pelaksanaan Kegiatan Hasil dan Pembahasan ( Cambria Bold 12 pt ). 1–5.

Pane, B. S. (2015). Peranan Olahraga Dalam Meningkatkan Kesehatan. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 21(79), 1–4.

Sari, Aprilia Permata & Nurizka, R. (2021). Implementasi Sekolah Adiwiyata Di Sd Negeri Serayu Yogyakarta. Jurnal PGSD Indonesia, 7(2), 17–29.

Zukmadini, A. Y., Karyadi, B., & Kasrina, K. (2020). Edukasi Perilaku Hidup Bersih dan Sehat (PHBS) dalam Pencegahan COVID-19 Kepada Anak-Anak di Panti Asuhan. Jurnal Pengabdian Magister Pendidikan IPA, 3(1). https://doi.org/10.29303/jpmpi.v3i1.440

Downloads

Published

2023-10-31

How to Cite

Radhin Miftah Shiddiq, Oman Hadiana, Hana Astria Nur, Nanan Abdul Manan, & Casnan, C. (2023). Clean and Healthy Behavior Education Vuttisat Vittayanuson Students Krabi Thailand. ABDIMAS: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 6(4), 4274–4279. https://doi.org/10.35568/abdimas.v6i4.3652

Most read articles by the same author(s)