Utilization of Instagram as a Medium for Advertising and Promotion of MSMEs in The Food Sector of Kembangringgit Village

Authors

  • Mochammad Rigel Putra Communication Studies Study Program, Muhammadiyah University of Sidoarjo, Sidoarjo, Indonesia
  • Poppy Febriana Communication Studies Study Program, Muhammadiyah University of Sidoarjo, Sidoarjo, Indonesia
  • Khuzaima Dwi Nur'aini Communication Studies Study Program, Muhammadiyah University of Sidoarjo, Sidoarjo, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.35568/abdimas.v7i1.3092

Keywords:

Social Media, Instagram, UMKM, Promotion

Abstract

In today's digital era, some business people use social media to increase their selling power and relationships with consumers. Social media provides new things in doing business and communicating using communication techniques between business actors and customers. Making it one of the advantages in the field of product marketing promotion. One of the social media choices is Instagram, which is used by business people to promote their products or reach a wider sales market. The purpose of this study was to describe the use of social media Instagram as a promotional medium for MSMEs in    Kembangringgit Village.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Diem, D. A. (2020). PEMANFAATAN INSTAGRAM SEBAGAI MEDIA KOMUNIKASI PEMASARAN DALAM MENINGKATKAN PENJUALAN (Studi Kasus pada Akun Instagram @Kaosdisablon di CV. Purwa Satya). jurnal.wastukancana., 6.

HannaNurulHusn. (2021). Penggunaan Instagram Stories sebagai Media Promosi Kesehatan Mata . http://ejurnal.itats.ac.id/, 8.

HAZISAH, D. S. (2017). PENGARUH INSTAGRAM STORIES TERHADAP EKSISTENSI DIRI DI KALANGAN SISWA-SISWI SMAN 1 MAKASSAR. digilib.unhas., 47.

Idana, M. I. (2018). Strategi Media Daring Instagram Sebagai Media Promosi Salad Nyoo. Al-Misbah (Jurnal Islamic Studies), 8.

LARITA, S. (2020). INSTAGRAM SEBAGAI MEDIA PROMOSI DINAS KEBUDAYAAN . Washiyah: Jurnal Kajian Dakwah dan Komunikasi, 15.

Lutfy, A. (2023). KOMUNIKASI PEMASARAN VAPENOID_JAKTIM MELALUI . jurnal.usbypkp, 12.

Mauliana, T. (2021). STRATEGI PEMANFAATAN INSTAGRAM SEBAGAI MEDIA KOMUNIKASI PEMASARAN DIGITAL PADA KLINIK RUMAH UNGU KARAWANG. NUSANTARA: Jurnal Ilmu Pengetahuan Sosial., 12.

Muchamad Nabil. (2021). PENGGUNAAN FITUR INSTAGRAM STORIES. ejournal.ilkom.fisip-unmul, 15.

Mufiddah, A. (2019). PEMANFAATAN INSTAGRAM SEBAGAI MEDIA KOMUNIKASI PEMASARAN (Studi Kasus Owner Online Shop By_kk. IAIN PONOROGO, 88.

Rasyid, A. A. (2020). PEMANFAATAN INSTAGRAM OLEH GENERASI MILENIAL SEBAGAI MEDIA BISNIS ONLINE DI KOTA BATAM. jurnalintelektiva.com, 8.

Rizky, N. (2020). PENGGUNAAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM HALOA CAFE SEBAGAI KOMUNIKASI PEMASARAN ONLINE. http://jurnalfdk.uinsby.ac.id/, 14.

Sangaji, H. (2018). PEMANFAATAN INSTAGRAM DALAM MENINGKATKAN PEMASARAN ONLINE (Studi Deskriptif Kualitatif pada Akun Instagram lavanilla_photography). .uniska, 9.

Sarastuti, D. (2017). STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN ONLINE. Visi Komunikasi, 20.

Shaleh, A. (2020). Peran Public Relations Dalam Pemanfaatan Instagram Sebagai . LUGAS Jurnal Komunikasi,, 8.

Sudirwo. (2021). Pemanfaatan Instagram bagi Pengembangan Pemasaran Usaha Mikro Kecil dan Menengah di Banjarbaru. ejurnal.stimi, 8.

Wahana, A. (2018). Analisis Pemanfaatan Instagram sebagai media Pemasaran Bagi UMKM. jdi.upy.ac.id, 7.

Wainira, M. A. (2021). EMANFAATAN INSTAGRAM SEBAGAI MEDIA KOMUNIKASI PEMASARAN DALAM MEMBANGUN BRAND IMAGE(Studi Deskriptif Kualitatif Pada Akun @kopipapaganteng). Jurnal Communio: Jurnal Jurusan Ilmu Komunikasi, 11.

Wallad, A. U. (2021). PEMANFAATAN INSTAGRAM DALAM PEMASARAN PRODUK USAHA KECIL MENENGAH KERIPIK TEMPE ALKHALIF PADAMASA PANDEMI COVID-19 . jurnal.unsil.ac.id, 8.

Downloads

Published

2024-01-31

How to Cite

Mochammad Rigel Putra, Poppy Febriana, & Khuzaima Dwi Nur'aini. (2024). Utilization of Instagram as a Medium for Advertising and Promotion of MSMEs in The Food Sector of Kembangringgit Village. ABDIMAS: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 7(1), 407–419. https://doi.org/10.35568/abdimas.v7i1.3092